La formació literària
es presenta com un nou objectiu per a l’educació cultural, literària i comunicativa
(Mendoza, 1996).
L’espai que
delimiten les habilitats de lectura, la competència literària i l’experiència
lectora tenen com a referent un determinat cànon. La relació entre aquests
components la manté l’intertext lector.
La recepció
literària és una activitat persona què està condicionada pels coneixements
previs i les referències culturals de l’individu, que componen la seua
competència literària i el seu intertext lector. Per tant, la construcció de
significat d’un text depèn de l’activació d’uns determinats coneixements que
donen resposta als estímuls textuals.
D’altra banda,
els trets intertextuals deuen ser detectats per a arribar a la comprensió del
textos en la seua totalitat. Cada obra literària llegida enriqueix l’experiència
cultural, és a dir, amplia el intertext lector.
Entre les
funcions de l’intertext lector es troben: orientar la activitat de associació entre
el lector i el text, afavorir la recepció i el desenvolupament de la
competència literària i potenciar la valoració personal mitjançant el
desenvolupament d’actituds positives a manifestacions literàries.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada