Ès un component bàsic de la competència literària i es
desenvolupa en funció de les habilitats lecto-receptores de l'individu i de les
aplicacions de múltiple accés a la recepció. A més és la clau d'accés
d'interacció entre el text, l'individu i el gaudi estètic. Per açò, aconsegueix
que l'activitat lectora pose en acció els diversos sabers (lingüístics,
metalingüístics, enciclopèdics, estètic-culturals, pragmàtics, vivencials…) que
el lector ha integrat en la seua competència literària, els quals s'activen
davant la diversitat de referents, al·lusions, exposicions… que una obra pot
oferir. Aquesta idea és una de les conclusions a la qual arriba segons la
projecció cognitiva de les recents teories literàries de caire fenomenológico,
especialment la teoria de la recepció. L'activació de la competència literària
depèn, en gran part, de les característiques del text objecte de recepció.
Les aportacions de la competència lectora, de la competència
literària i del *intertexto lector determina l'eficàcia de la interacció entre
el text i el lector. I és, precisament, en aquesta interacció on es troba el
punt de convergència de les aportacions del marc teòric des del qual
s'explicita aquesta aproximació a l'anàlisi del *intertexo lector. Però a més.
El text literari resulta ser un sistema combinatori en el qual està previst i
especificat l'espai i la manera perquè el receptor concret establisca les
connexions pertinents (Iser, 1976); necessàriament, el receptor ha de tenir una
determinada de coneixements intertextuales.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada