divendres, 6 de gener del 2017

PLA LECTOR: Activitats per a tota la comunitat d'aprenentatge

Per tal de completar el nostre pla lector parlarem de les activitats generals que es portaran a cap al llarg de tot l’any escolar i on es ten en compte a tota la comunitat d’aprenentatge.

Per fer partícips a la família de la formació literaria dels seus fills es poden fer diferents actuacions com son: passar fulls informatius, realitzar xarrades o taules redones per a la formació de com potenciar la lectura dels seus fills,  etc. I allò important es la seua participació en les activitats del centre, les activitats que proposa el centre son:

1.Dia del llibre

El dia 23 d’ abril, aprofitant la celebració a nivell nacional del dia del llibre, festejarem aquesta festa també al nostre col·legi. Al igual que es celebren dies com halloween, la castanyera, etc. Considerem que aquest es un dia important per reivindicar la literatura, encara que aquest dia haurien de ser tots els dies, ja que tots els dies deuríem de descobrir llibres nous, i parlar d’aquests.


Fins a l’hora del pati, s’impartiran classes normals, després d’aquest diferenciarem per nivells allò que anem a fer.

Als alumnes d’infantil els farem un taller de titelles, primer per part dels mestres i amb l’ajuda dels pares o familiars que vulguin assistir contarem una historia de titelles, i després ajudarem als xiquets a crear les seues pròpies titelles dels personatges principals del conte.

Als alumnes de primària, diferenciant per nivells als alumnes de primer i segon, els alumnes de tercer i quart, i el alumnes de cinquè i sisè, tractarem un teatre adaptat a cadascun dels nivells, on treballarem l’obra teatral i intentarem representar alguna escena característica.

Per la vesprada, es portarà a cap per a tots els alumnes del centre i, amb ajuda de l’associació de pares i mares i tots els pares que de forma individual vulguen i puguen ajudar-nos, el mercat solidari de llibres, on tots els alumnes aportaran un llibre que haurà de ser bescanviat per un altre llibre que haja portat algun company.

2. Tertúlies literàries

Activitat pensada per a tots els alumnes del centre, però on s’haurà de fer diferenciació en els llibres per adaptar-se a tots els nivells educatius.

Per cursos, els tutors elegiran un llibre cada mes, per realitzar l’últim dijous de cada mes una tertúlia literària al finalitzar les classes del dia.

Es tracta d’una activitat voluntària, on podran assistir aquells alumnes, pares, mares o familiars que ho desitgen.

A la tertúlia es parlarà del llibre elegit per a cada curs, d’allò que ens ha agradat més i menys, de si es transferible per a altres nivells educatius, temes del qual tracten els llibres, etc.

Considerem que es una activitat que ens posa a tots al mateix nivell literari, ja que tots podem aprendre i donar les nostres idees de tot allò que es parla a la tertúlia, és una activitat enriquidora i diversa.

3.Visita a la biblioteca pública

Amb la coordinació del servei públic de biblioteca de la nostra comunitat, realitzarem una visita a aquesta per a tots els nivells educatius.

La bibliotecària, amb la que ja hem tractant anteriorment altres anys, ens realitzarà una visita guiada per la biblioteca, on ens indicarà el seu funcionament, com estan distribuïts els llibres, quina es la forma de trobar-los, com poder tindre el carnet de la biblioteca, quant de temps podem tindre un llibre a la nostra casa, la utilització de les aules d’estudi, d’ordinadors, etc.

Durant aquest matí, a més d’assabentar-se de tots aquests aspectes de la biblioteca, podran gaudir de llegir tots els llibres que vulguen i que troben a la seua ma a la nostra biblioteca.

A aquestes tres activitats específiques poden incloure’s al llarg del curs altres activitats que vagen sortint, com citava al principi es podran proposar taules redones o assemblees per als pares que els interese assabentar-se de com potenciar la formació literària dels seus fills, activitats propostes per l’AMPA, treballar amb associacions properes al col·legi com puguen ser l’associació de persones majors que venen a contar contes tradicionals als xiquets, assistir a activitats culturals de l’ajuntament o participar en concursos d’escriptura que es convoquen des de la localitat o des d’altres llocs que el centre considere interesant.


En conclusió, a més de portar a cap les nostres tres activitats principals del foment de la lectura i en formar als nostres alumnes en literatura, també podem anar realitzant que vagen sortint per par de l’ajuntament, associacions, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada