Per tal de completar el nostre pla
lector parlarem de les activitats generals que es portaran a cap al llarg de
tot l’any escolar i on es ten en compte a tota la comunitat d’aprenentatge.
Per fer partícips a la família de
la formació literaria dels seus fills es poden fer diferents actuacions com
son: passar fulls informatius, realitzar xarrades o taules redones per a la
formació de com potenciar la lectura dels seus fills, etc. I allò important es la seua participació
en les activitats del centre, les activitats que proposa el centre son:
1.Dia
del llibre
El dia 23 d’
abril, aprofitant la celebració a nivell nacional del dia del llibre,
festejarem aquesta festa també al nostre col·legi. Al igual que es celebren
dies com halloween, la castanyera, etc. Considerem que aquest es un dia
important per reivindicar la literatura, encara que aquest dia haurien de ser
tots els dies, ja que tots els dies deuríem de descobrir llibres nous, i parlar
d’aquests.
Fins a l’hora del
pati, s’impartiran classes normals, després d’aquest diferenciarem per nivells
allò que anem a fer.
Als alumnes d’infantil
els farem un taller de titelles, primer per part dels mestres i amb l’ajuda
dels pares o familiars que vulguin assistir contarem una historia de titelles,
i després ajudarem als xiquets a crear les seues pròpies titelles dels personatges
principals del conte.
Als alumnes de primària,
diferenciant per nivells als alumnes de primer i segon, els alumnes de tercer i
quart, i el alumnes de cinquè i sisè, tractarem un teatre adaptat a cadascun
dels nivells, on treballarem l’obra teatral i intentarem representar alguna
escena característica.
Per la vesprada,
es portarà a cap per a tots els alumnes del centre i, amb ajuda de l’associació
de pares i mares i tots els pares que de forma individual vulguen i puguen
ajudar-nos, el mercat solidari de llibres, on tots els alumnes aportaran un
llibre que haurà de ser bescanviat per un altre llibre que haja portat algun
company.
2. Tertúlies
literàries
Activitat pensada
per a tots els alumnes del centre, però on s’haurà de fer diferenciació en els
llibres per adaptar-se a tots els nivells educatius.
Per cursos, els
tutors elegiran un llibre cada mes, per realitzar l’últim dijous de cada mes
una tertúlia literària al finalitzar les classes del dia.
Es tracta d’una
activitat voluntària, on podran assistir aquells alumnes, pares, mares o
familiars que ho desitgen.
A la tertúlia es
parlarà del llibre elegit per a cada curs, d’allò que ens ha agradat més i
menys, de si es transferible per a altres nivells educatius, temes del qual
tracten els llibres, etc.
Considerem que es
una activitat que ens posa a tots al mateix nivell literari, ja que tots podem
aprendre i donar les nostres idees de tot allò que es parla a la tertúlia, és
una activitat enriquidora i diversa.
3.Visita a la biblioteca pública
Amb la coordinació del servei públic de
biblioteca de la nostra comunitat, realitzarem una visita a aquesta per a tots
els nivells educatius.
La bibliotecària, amb la que ja hem
tractant anteriorment altres anys, ens realitzarà una visita guiada per la
biblioteca, on ens indicarà el seu funcionament, com estan distribuïts els
llibres, quina es la forma de trobar-los, com poder tindre el carnet de la
biblioteca, quant de temps podem tindre un llibre a la nostra casa, la
utilització de les aules d’estudi, d’ordinadors, etc.
Durant aquest matí, a més d’assabentar-se
de tots aquests aspectes de la biblioteca, podran gaudir de llegir tots els
llibres que vulguen i que troben a la seua ma a la nostra biblioteca.
A aquestes tres activitats específiques
poden incloure’s al llarg del curs altres activitats que vagen sortint, com citava
al principi es podran proposar taules redones o assemblees per als pares que
els interese assabentar-se de com potenciar la formació literària dels seus
fills, activitats propostes per l’AMPA, treballar amb associacions properes al col·legi
com puguen ser l’associació de persones majors que venen a contar contes
tradicionals als xiquets, assistir a activitats culturals de l’ajuntament o participar
en concursos d’escriptura que es convoquen des de la localitat o des d’altres
llocs que el centre considere interesant.
En conclusió, a més de portar a cap les
nostres tres activitats principals del foment de la lectura i en formar als
nostres alumnes en literatura, també podem anar realitzant que vagen sortint
per par de l’ajuntament, associacions, etc.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada