La gimcana poetica que hem realitzat en la
Facultat de Magisteri s'ha convertit en un ambient i clima totalment lúdic en
el qual hem pogut desenvolupar la nostra creativitat poètica. A través
d'aquesta gimcana ens hem acostat a la poesia de manera diferent a la qual
estem acostumats, doncs quan parlem de poesia sembla que només la podem
treballar a través de llibres, i en aquesta activitat he pogut descobrir que
podem acostar-nos a la poesia mitjançant el joc i de caràcter experimental i
pràctic.
Aquesta gimcana poètica estava dividida en
diverses proves lúdiques en les quals per grups havíem de mostrar les nostres
diverses habilitats a nivell teòric, pràctic i poètic per a poder superar-les i
acostar-nos una mica més a la poesia i al que aquesta abasta, com escriure o
representar-la corporalment i a nivell vocal, expressar idees, emocions o
sentiments o realitzar una crítica social a través de la poesia. La utilització
de tecnologia ha sigut una part important en el desenvolupament de les proves
ja que es tractava d'un mapa virtual que havíem de seguir per a saber l'adreça
que portàvem en cada prova, per la qual cosa conformava el punt de suport comú
per a aconseguir un objectiu. Cada grup portava una adreça diferent per al
desenvolupament de les proves, per cada prova que superàvem les professores que
ens acompanyaven en el recorregut d'aquestes ens donaven un tros de mapa, que
en finalitzar tot el recorregut havíem de construir. El nostre mapa contenia
una bonica poesia d'amor.
Aquesta activitat ha sigut una de les més
divertides i de major interès que he realitzat al llarg dels meus quatre anys
de carrera, va anar un dia ple d'aprenentatge en el qual vam poder desenvolupar
diferents habilitats, com fomentar la imaginació en cada prova, la cooperatividad
entre les companyes, el treball en equip, la pluja d'idees conjuntes,
l'expressivitat tant teòrica com a pràctica, l'emoció de cada repte aconseguit
i per descomptat el sentit de la sorpresa enfront de la unió de les capacitats
individuals de cadascuna que van acabar convertint-se en un mateix conjunt.
Cada prova ha sigut un gran aprenentatge com a alumna i com
futura docent, en adonar-me del valor que té la poesia per al desenvolupament i
la formació a nivell poètic i literari de cada persona. Totes les proves han
sigut molt interessants i plenes de gran coneixement per a la meua formació
personal i professional, la qual cosa m'agrada perquè ha sigut una activitat
que adaptant-la a nivell infantil podria realitzar en el meu futur com a docent.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada