El passat 24 de novembre vam
realitzar una gimcana poètica en la setmana d'activitats complementàries de la
Facultat de Magisteri. Aquest tipus d'activitat em va semblar molt interessant
ja que com a futura mestra em va ensenyar una ferramenta més per poder
treballar la literatura mitjançant el joc, i així poder captar millor l'interès
del xiquet.
L'activitat consistia en una
sèrie de proves, totes relacionades amb la poesia, en què podíem observar les
diferents possibilitats que té la poesia (des d'escriure un poema fins
representar-lo mitjançant objectes per expressar sentiments, o a manera de
reivindicació, creant un cal·ligrama o cartell crític.)
Una
altra cosa que em va semblar interessant va ser la manera de
posar teoria a les instruccions de les proves sense a penes adonar-nos, és a
dir, no es limitaven al fet de "jugar per jugar" sinó que en
cadascuna, t'explicava teòricament el que anàvem a fer, fent-nos entendre el
significat de cadascuna d'elles.
Una de les activitats que
més em va agradar, va ser la de fer el cartell reivindicatiu sobre l'educació,
i sobretot, que ens ho deixaren posar per la universitat, perquè crec que
justament la Facultat de Magisteri és el naixement de l'Educació ja que, és la
que està formant els futurs docents.
Després
de passar un matí divertit i alhora productiu, un mateix es dóna compte del
valor de la poesia, que com a docents hem de transmetre als nostres alumnes. Junt a aquest valor, també es promou
la companyia i la cooperació al tractar-se d'un treball en equip, fet que suma
interès a aquesta pràctica.
Pense que pràctiques com
aquestes fan falta a la universitat, ja que el fet de ser adults no significa
que no puguem gaudir del joc, i més, portant-ho a l’aprenentatge.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada