divendres, 9 de desembre del 2016

Gimcana Poètica

El passat 24 de novembre vam realitzar una gimcana poètica en la setmana d'activitats complementàries de la Facultat de Magisteri. Aquest tipus d'activitat em va semblar molt interessant ja que com a futura mestra em va ensenyar una ferramenta més per poder treballar la literatura mitjançant el joc, i així poder captar millor l'interès del xiquet.

L'activitat consistia en una sèrie de proves, totes relacionades amb la poesia, en què podíem observar les diferents possibilitats que té la poesia (des d'escriure un poema fins representar-lo mitjançant objectes per expressar sentiments, o a manera de reivindicació, creant un cal·ligrama o cartell crític.)

Una altra cosa que em va semblar interessant va ser la manera de posar teoria a les instruccions de les proves sense a penes adonar-nos, és a dir, no es limitaven al fet de "jugar per jugar" sinó que en cadascuna, t'explicava teòricament el que anàvem a fer, fent-nos entendre el significat de cadascuna d'elles.

Una de les activitats que més em va agradar, va ser la de fer el cartell reivindicatiu sobre l'educació, i sobretot, que ens ho deixaren posar per la universitat, perquè crec que justament la Facultat de Magisteri és el naixement de l'Educació ja que, és la que està formant els futurs docents.

Després de passar un matí divertit i alhora productiu, un mateix es dóna compte del valor de la poesia, que com a docents hem de transmetre als nostres alumnes. Junt a aquest valor, també es promou la companyia i la cooperació al tractar-se d'un treball en equip, fet que suma interès a aquesta pràctica.


Pense que pràctiques com aquestes fan falta a la universitat, ja que el fet de ser adults no significa que no puguem gaudir del joc, i més, portant-ho a l’aprenentatge.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada